Translate

środa, 23 stycznia 2013

Jak zrobic chuste ,,Haruni ,,

Chusta autorstwa Emily Ross, pełen schemat i opis do pobrania na Ravelry -  Tu

 Wykonanie;  SCHEMAT  A
Na druty nabralam 9 oczek i przerobilam 2 rzedy sciegiem francuskim.
Rzad 1. wykonujemy wg. schematu  tj. 3 oczka brzegowe sciegiem francuskim -1 narzut-1 prawe-1 narzut-1 prawe srodkowe-1 narzut-1 prawe-1 narzut-3 oczka brzegowe  sc.francuski
Po 32  rzedach powtarzamy rzedy od 17-32   x  4 .
Po  4 powtorzeniach bedziemy mieli  12 listkow po obu stronach chusty tj prawa czesc-o.srodkowe-lewa czesc.Jezeli chcemy aby chusta byla wieksza musi przerabiac wiecej sekcji od 17 do 32  ale trzeba zawsze zakonczyc parzysta liczbe / listkow/ po kazdej stronie.
Jesli nie bedzie parzystej liczby /listkow/ , schemat B nie bedzie ukladal sie prawidlowo.Schemat A pokazuje polowe chusty i oczko srodkowe.                                     

                                                       



Oznakowania schematu:
slip wyif-oczko brzegowe
knit-robic na drutach

No stitch-nie ma oczka,oczek
yo-narzut
k2tog-2 oczka przerobic razem na prawo 
ssk-2 oczak przerobic razem na lewo
Centra Deuble Dec-1 oczko przelozyc na prawy drut,2 nastepne oczka przerobic razem tzn.z 2 zrobic 1 potem te oczko przeciagnac przez 1 zdjete oczko.Prosciej -ozaczta to ,ze z 3 oczek ma byc 1 oczko.

W schemacie A  i B obowiazuja tylko zolte, biale i rozowe, /oczka-pola/ schematu , innych niema.

Czarne kwadraty nas nie intersuja,nie ma ich dla nas,nalezy je ignorować, stosuje się w celu poprawienia czytelności schematu, aby było widać jakie oczka następują nad sobą. (No Stitch-nie ma sciegu)

W schemacie B  pokazane sa 3 oczka plisy brzegowej.Zmiany w tych oczkach zaczynaja sie od rzedu 17.Oczko srodkowe nie jest pokazane na schemacie.Trzeba  przerobic pelen rzad schematu czytajac od prawej do lewej, powtarzac  schemat procz   3 oczek brzegowych  do oczka srodkowego/oczko srodkowe zaznaczyc markerem/ i dziergac druga polowe , zaczynajac i konczac oczkami srodkowymi i 3 oczka brzegowe.
-jeśli zrobiłaś mniej lub więcej powtórzeń wzoru A , musisz dopasować liczbę powtórzeń w schemacie B. Jeśli zrobiłaś 3 powtórzenia zamiast 4 na mniejszą chustę, to oczka od*do* powtarzasz o 1 raz mniej. Analogicznie, jeśli zrobiłaś 5 powtórzeń schematu A, to musisz powtórzyć oczka od*do* o jeden raz wiecej,,,
Od rzędu 17 nie ma już oczka środkowego,.
Rząd  17:1b, 1pr, 2 pr. razem na lewo, 1n, 2pr. razem na lewo, 11pr, 2 pr. razem, 1n, 3pr, 1n, 2 pr. razem na lewo, 11pr, 3pr. razem, 1n, 3pr. razem, 1n, *3pr. razem, 11pr, 2 pr. razem, 1n, 3pr, 1n, 2r.prazem na lewo, 11pr, 3pr. razem, 1n, 3pr. razem, 1n* powtarzać od*do* 4 razy, 3pr. razem, 11pr, 2pr. razem, 1n, 3pr, n, 2 p razem na lewo, 11p, 2 p razem , n, 3p, n, 2 p razem na lewo, 11pr, 2pr. razem, 1n, 3pr, 1n, 2pr. razem na lewo, 11pr, 3pr. razem, 1n, 3pr. razem, 1n , powtarzać od *do* 5 razy, 3pr. razem, 11pr, 2 pr. razem, 1n, 3pr, 1n, 2 pr.razem na lewo, 11pr, 2 pr. razem, 1n, 2pr. razem, 2pr  
...*dalej dziergamy wg.schematu...

  Kiedy dojdziemy do 4 liści (2 pary) to będzie to środek twojej chusty. Dziergaj wtedy tę różową część pomiędzy każdym liściem. Od rzędu 17 nie ma już oczka środkowego-ale mozna prowadzic oczko srodkowe. 


                           

wzor B jest 1 raz wydziergany i widac to na foto...gdyz wzielam podwojna nitke moheru po to aby zakonczenie chusty bylo troche inne...







  

8 komentarzy:

  1. Podoba mi się, tym bardziej podziwiam, że mnie nie udało się zrobić bordiury- nie wychodzi.Pewnie cos źle czytam w schemacie., albo - pech:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna, ja sie wciąz nie moge zabrać za haruni. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja Haruni jest piękna i opis bardzo pomocny. Zrobiłam schemat A i mając 249 oczek utknęłam w pierwszym rzędzie schematu B, ale dzięki Twoim wyjaśnieniom, jak czytać ten schemat, chyba sobie poradzę. Nie wiem tylko, co w 17 rzędzie tego schematu oznaczają 2 czarne znaczki - kwadracik i romb?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo Elu,trochę mi się rozjaśniło, ale nie wszystko. Siedemnasty rząd na schemacie jest dziwny. Od kwadracika do do rombu jest 31 oczek,a według opisu powtarzamy 34 oczka. Może jak do niego dojdę, to lepiej zrozumiem, mając oczka na drucie. Aktualnie zrobiłam 112 rzędów schematu A i zabrakło mi włóczki, jak dokupię to dalej będę dziergać. Po 96 rzędzie początek schematu B nawet wychodził, ale sprułam, żeby chustę powiększyć i teraz nie mogę się dopatrzeć, czy mam parzystą liczbę listków? Licząc listki według dzióbków jest ich z każdej strony chusty 13, według ażurowych środków 14.Parzyste rzędy w schemacie B próbowałam oczkami, jak schodzą z drutu (oprócz listwy brzegowej), nie wiem, czy dobrze, bo w schemacie A były tylko oczka lewe(oprócz listwy brzegowej), ale ładnie to wyglądało.Pozdrawiam serdecznie - Iwona

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniałam dodać, że w 112 rzędzie mam na drutach 289 oczek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo Elu, mam pecha, bo brakującej włóczki jeszcze nie dowieźli do pasmanterii i ciągle nie mogę skończyć tej chusty, ale myślę, że w przyszłym tygodniu już ją dostanę i wspólnie damy radę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Beata
    Witam mam problem jak przerabiać schemat B , rząd 1 ? Może to Pani opisać tak jak zrobiła Pani to z rzędem 17 ? Bardzo proszę :) Jak przerabiać "ciemnie kratki" w schemacie B ? To dla mnie największy problem :(
    Czekam na info bo utknęłam w robieniu chusty , mam już wystarczającą liczbę schematu A :) Serdecznie pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim Czytelnikom za ciepłe i życzliwe komentarze.

Printfriendly

ShareThis